חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Vision Clinic Logo

עדשות מגע סקלרליות

Vision Clinic Logo

מהי עדשת סקלרלית

Scleral Lens

עדשת מגע סקלרלית היא עדשה קשה נושמת. נשענת על שכבת הלובן של העין (סקלרה) והלחמית . הקוטר שלה גדול מעדשה קשה רגילה ובכך היא מכסה את הלובן ,ומכאן שמה עדשה סקלרלית. 

 

עדשת מגע קשה רגילה מונחת על הקרנית . 

 

עדשות מגע סקלרליות מותאמות למטופלים ,הסובלים ממחלת קרטוקונוס בקרנית, למטופלים הסובלים מיובש חמור בקרנית, לאחר ניתוחי לייזר להסרת משקפיים, ולאחר השתלת קרנית. 

 

היתרון העיקרי בעדשת מגע סקלרלית הוא הנוחות. הן מעוצבת כך שאין מגע בקרנית ויוצרת שכבת דמעות שגורמת לקרנית להיות רטובה במשך כל שעות ההרכבה.

 

מאגר הדמעות שנוצר בין העדשה לקרנית מטפל ביובש ומזרז ריפוי במשטח הקרנית ומונע שיפשוף הקרנית.

 

עדשת מגע סקלרלית ומיני סקלרלית מותאמות במיוחד לכל מטופל , ומיוצרות בצורה אינבידואלית. הן עדשות קשות נושמות מתקדמות. עשויות מחומר המעביר חמצן ברמה גבוהה ובכך משפרות רמת הנוחות . הן לא נופלות מהעין ואינן מהוות סיכון לחיידקים .

 

מחפשים עדשות מגע סקלרליות ?

השאירו פרטים אצלנו וקבלו את כל ההנחות והמבצעים החמים על עדשות מגע

עדשות מגע סקלרליות - מה חשוב לדעת

עדשות מגע סקלרליות הן עדשות קשות נושמות עם טכנולוגיה מתקדמת , העדשות מותאמות למטופלים הסובלים מקרטוקונוס, לאחר השתלת קרנית, אסטיגמציה גבוהה,יובש קבוע, לאחר ניתוח רפרקציה,העדשה נחה על הלובן (סקלרה) והלחמית, העדשה גמישה נושמת בשל החומרים המתקדמים בעלת חדירות חמצן גבוהה 100DK, מגיעה בקוטר גדול כ23 מ”מ העוטף את הקרנית ללא מגע בקרנית .

העדשה תוכננה במיוחד עבור מגוון רחב של מחלות עיניים שבו תיקון אופטי משקפיים או עדשות מגע רגילות אינם נותנות פתרון סביר.

עדשות מיני סקלריליות

יתרונות עדשות מיני-סקלרלית, MINI SCLERA:

1. פיתרונות לקרנית אי רגילרית המביא לחדות מקסימלית.

2. נוחות מירבית בשל מגע מינימלי.

3. קוטר בינוני שטח פנים קטן יחסית לעדשה הנתמכת ע”י הסקלרה.

4. מתקנת עיוותי קרנית.

5. יכולת הרטבה ופיזור דמעות מקסימלי על גבי העדשה.

6. ניתן להשתמש בעדשה לתקופה ארוכה.

7. מרכז העדשה מאפשר אגירת דמעות המקנה פיתרון מעולה לעין יבשה.

8. שוליים מורמים לצורך כניסת דמעות מוגברת מאפשר שהות ממושכת של העדשה על העין.

העדשה סקלרלית ומיני סקלרלית מיועדות למקרים מיוחדים בהם הקרנית מעוותת, פגיעה בקרנית, קרטוקונוס, השתלת קרנית שלא ניתן להתאים עדשות רגילות. 

 

העדשות המיני סקלרליות מתיישבות מתחת לעפעף העליון והתחתון מאפשרת ראייה חדשה ויציבה. למידע נוסף על מחיר עדשות מיני סקלרליות בהתאמה ע”י אופטומטריסט מומחה קרטוקונוס בויז’ן קליניק, אנא צרו קשר איתנו באמצעות הוואטסאפ או בטלפון.

מדובר על עדשה קשה אך נושמת, אשר מרכיבים אותה על הסקלרה- השכבה הלבנה בעין ועל הלחמית. הקוטר של עדשה זו גדול יותר מעדשות קשות רגילות, המונחות בדרך כלל על הקרנית ומשום שהיא מכסה את הלבן של העין שמה הוא סקלרלית.

עדשות אלה מותאמות לכל מטופל הסובל ממחלה בשם קרטוקונוס בקרנית, למי שסובל מיובש רב בקרנית, אנשים שעברו השתלת קרנית או מי שעבר ניתוח לייזר להסרת משקפיים.

קרטוקונוס הנה מחלה תורשתית ושמה בעברית כנו: קרנית חרוטית וזאת משום שהיא פוגעת במבנה הקרנית בקדמת העין. במשך הזמן הופכת הקרנית לדקה יותר ויותר- במקום להתעגל בצורת כיפה ואז היא נראית כמו קונוס, מבנה חרוטי. המבנה הזה פוגם ביכולת של קרני האור לחדור בצורה נכונה לעין ולכן הראייה נפגמת.

 

יובש בעיניים- עדשות מגע מינסקלרליות

עדשות אלה מוגדרות כעדשות קשות נושמות וגדולות בקוטר שלהן, והן מצטרפות למגוון רחב של עדשות מגע נושמות המאפרות עבירות חמצן גבוהה הכוללות בין היתר: עדשות רכות העשויות מסיליקון הידרוג'ל. עדשות לשימוש יום-יומי הכוללות מדרג מים. עדשות קשות נושמות RGP.

הדמעות עשויות משלו שכבות וכל אחת מהן מיוצרת באזור אחר של העין. תפקידן של הדמעות הוא להרטיב באופן קבוע את החלק החיצוני של העין. הלחות הזו חיונית לניקוי של שטח פנים העין ממיקרואורגניזמים וחלקיקים וחשובה מאוד לשמירה על בריאות העין.

יובש בעיניים עלול לגרום לכאבי עיניים, עייפות, תחושת שריפה או צריבה. תחושה כאילו יש אבק, גרגרי חול או גוף זר בעין וזה יוצר גירוי, מגרד ומציק מאוד. סובלים גם מרגישות לאור, עיניים אדמומיות ועד לראייה מטושטשת. לעתים ייתכן כי היובש מתבטא דווקא בדמעות, כאשר העין מנסה לפצות על היובש בתגובה לגירוי המציק.

 

יתרונות עדשות מגע סקלרליות

היתרון הכי בולט של עדשות מגע מינסקרלרליות, היא הנוחות שלהן על העין ולכן מתאימות גם למי שסובל כאמור ממחלות שונות בקרנית או יובש בעין ועוד. העדשה מעוצבת באופן כזה שאין בינה ובין הקרנית שום מגע וכך נוצרת שכבת דמעות הגורמת לקרנית להיות לחה במשך כל זמן הרכבת העדשות. באופן זה מאגר הדמעות מסייע ליובש ומשפר ריפוי על הקרנית וכן מונע את השפשוף הנוצר בעקבות הגירוי והיובש בעין.

עדשות מגע אלה מותאמות אישית לכל מטופל ומיוצרות אינדבידואלית. הן מהוות את שיא קדמת הטכנולוגיה בתחום עדשות המגע, מתקדמות ונושמות. הן עשויות מחומר אשר מצליח להעביר חמצן ברמה גבוהה ולכן הן נוחות. הן אינן נופלות מהעיניים ולא מהוות סכנה חלילה לחיידקים.

עדשות אלה מוגדרות כעדשות קשות נושמות וגדולות בקוטר שלהן, והן מצטרפות למגוון רחב של עדשות מגע נושמות המאפרות עבירות חמצן גבוהה הכוללות בין היתר: עדשות רכות העשויות מסיליקון הידרוג'ל. עדשות לשימוש יום-יומי הכוללות מדרג מים. עדשות קשות נושמות RGP.

 

מה חשוב לדעת !

עדשות מגע מינסקלרליות הנן עדשות נושמות, קשות עשויות בטכנולוגיה מתקדמת. עדשות מגע נושמות מצליחות להעביר חמצן לקרנית ברמה תקינה אומר אופטומטריסט מקצועי של אופטיקה רחובות המתמחה בהתאמת עדשות מגע סקלרלריות. העדשות הנושמות יותר נוחות ומותאמות לכל מיני מצבים בעין כאמור משום שהיא מונחת על החלק הלבן בעין.

עדשה נושמת הנה בעלת חדירות חמצן ברמה גבוהה DK100 אשר מגיעה בקוטר של כ-23 מ"מ המצליח לעטוף את הקרנית מבלי לבוא עמה במגע. היא תוכננה ויוצרה במיוחד כדי לפתור בעיות מסוימות בעיניים להן עדשות מגע רגילות לא מציעות פתרון.

לעדשות אלה פתרונות למצב של קרנית אי-רגילרית ומביאות לחדות גבוהה. שטח הפנים שלהן, יחסית קטן לעדשה המונחת על הסקלרה. היא מצליחה לתקן עיוותי קרני ובעלת יכולת פיזור דמעות והרטבה מקסימלי, כאשר מרכז העדשה מצליח לאגור את הדמעות הפותרות את הבעיה של עין יבשה. גם שולי העדשה מורמים ומאפשרים כניסת דמעות רבה והרטבת עדשת העין לזמן רב.

הן מונחות מתחת לעפעף העליון והתחתון ומעניקות ראייה יציבה וחדשה לטווח ארוך. כדי להתאים עדשות אלה, מומלץ להזמינן רק בחנות מקצועית ואצל אופטומטריסט אשר יוכל לבצע לכם התאמה אינדבידואלית אישית.

אם אתם שוקלים לקנות עדשות מגע סקלרליות, חיוני לקבל את כל המידע הדרוש לפני קבלת החלטה. עדשות סקלרליות הן בחירה פופולרית עבור אלו עם מחלות עיניים מסוימות, ומציעות ראייה משופרת ונוחה. עם זאת, לפני שאתם עושים את הצעד לרכישת העדשות, ישנם מספר גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון. במאמר זה מבית ויז'ן קליניק אופטיקה ברחובות נתעמק בכל מה שאתם צריכים לדעת לפני רכישת עדשות מגע סקלרליות, וננחה אתכם בתהליך של מציאת ההתאמה המושלמת לעיניים ולאורח החיים שלכם. לפני הכל – הבנה בסיסית על עדשות מגע סקלרליות

 

מהן עדשות מגע סקלרליות?

עדשות מגע סקלרליות הן עדשות גדולות וחדירות גז המיועדות לקפוץ על כל הקרנית ולנוח על הסקלרה, החלק הלבן של העין שלך. הן גדולות במיוחד מעדשות מגע מסורתיות, ומכסות שטח נרחב יותר של פני העין.

 

למי העדשות מתאימות?

עדשות סקלרליות הן אופציה מצוינת עבור אנשים עם מחלות עיניים ספציפיות, כגון קרטוקונוס, אסטיגמציה לא סדירה ותסמונת עין יבשה חמורה. הם מספקים משטח אופטי חלק ואחיד, המפצים על אי סדרים בקרנית.

 

מהם היתרונות של עדשות מגע סקלרליות?

ראייה משופרת וחדה הרבה יותר

בשל העיצוב הייחודי שלהן, עדשות סקלרליות מציעות חדות ראייה טובה יותר בהשוואה למגעים מסורתיים. הם יוצרים קמרון מלא דמעות מעל הקרנית, וכתוצאה מכך ראייה ברורה ופריכה, במיוחד עבור אלה עם קרנית לא סדירה.

נוחות ללא פשרות

עדשות סקלראל ידועות בנוחות יוצאת הדופן שלהן. מאגר הנוזל בין העדשה לקרנית שומר על לחות העיניים לאורך כל היום, ומספק הקלה לאנשים הסובלים מיובש בעיניים

התאמה יציבה על העין

הגודל הגדול של עדשות סקלרליות מבטיח התאמה יציבה על העין. יציבות זו מועילה במיוחד לבעלי קרניות בעלות צורה לא סדירה, מכיוון שהעדשות נוטות פחות לזוז בזמן מצמוץ.

 

מה כולל תהליך התאמת העדשות?

התאמה אישית לכל לקוח

תהליך ההתאמה של עדשות סקלרליות מורכב יותר מעשות מגע סטנדרטיים. בתהליך ההתאמה ניקח ממכם מדידות מדויקות של העיניים שלכם כדי להבטיח התאמה נכונה. כל עדשה צריכה להיות מותאמת אישית כדי להתאים לקווי המתאר הייחודיים של העיניים שלכם.

הרכבת והסרת העדשות

הרכבה והסרה של עדשות סקלרליות דורשות תרגול וסבלנות. אנו נדריך אתכם בתהליך זה, ונבטיח שאתם מרגישים בנוח להתמודד עם העדשות בעצמכם.

 

כיצד לטפל בעדשות מגע סקלרליות בצורה נכונה?

ניקוי וחיטוי העדשות

ניקוי וחיטוי נכונים הם חיוניים לשמירה על אורך החיים של העדשות הסקלרליות שלכם ולמניעת דלקות עיניים. פעל בהתאם להנחיות של רופא העיניים שכם והשתמש בתמיסות ניקוי מומלצות.

אחסון העדשות

כאשר אינן בשימוש, אחסנו את העדשות הסקלרליות שלכם במארז עדשות נקי ומחוטא מלא בתמיסת האחסון המתאימה. הימנעו משימוש במי ברז, מכיוון שהם עלולים להכיל מיקרואורגניזמים מזיקים.

 

סיכונים ואמצעי זהירות פוטנציאליים

סיכון זיהום

בעוד שהסיכון לזיהום נמוך יחסית, חיוני להקפיד על נוהלי היגיינה נאותים. יש לדווח מיידית על כל סימן של אדמומיות, גירוי או אי נוחות לרופא עיניים.

אי נוחות ויובש

אנשים מסוימים עשויים לחוות אי נוחות ויובש ראשוניים תוך הסתגלות לעדשות סקלרליות. זה נורמלי וצריך להשתפר ככל שמתרגלים יותר להיות עם העדשות ביום יום.

 

לסיכום

עדשות מגע סקלרליות מציעות פתרון משנה חיים עבור אנשים עם מחלות עיניים מסוימות. היתרונות רבות ועוזרת לראייה טובה ואיכותית, נוחות בעת הרכבת העדשות ויציבות בכל עת במהלך היום. היתרונות של העדשות הופכות אותן לאופציה אטרקטיבית עבור רבים. עם זאת, לפני רכישת עדשות סקלרליות, חיוני להתייעץ עם רופא עיניים ולעבור תהליך התאמה כדי להבטיח את ההתאמה הנכונה לעיניים שלכם. עם טיפול נאות ובדיקות סדירות, עדשות סקלרליות יכולות לספק את והנוחות שחיפשתם מעדשות.