חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Vision Clinic Logo

איך לדעת אם הגיע הזמן למשקפי ראייה בנהיגה ?

בדיקת ראיה תקופתית עוזרת לזהות ירידה בחדות הראיה אבל היא עושה גם יותר מזה , היא מאפשרת לזהות מוקדם מצבים המחייבים בדיקת רופא עיניים וטיפול מוקדם שיכול למנוע או לעכב התדרדרות בראייה שעלולה להיות קשה בגילאים מאוחרים יותר ההמלצה היא להיבדק לשלילת גלאוקומה אצל רופא עיניים לקראת גיל 40 בבדיקת לחץ תוך עיני.

 

בין הגילאים 40-60 רצוי להיבדק על ידי אופטומטריסט מוסמך או רופא עיניים כל 2-4 שנים לבדיקת שינויים בראייה וזיהוי מוקדם של מצבים הדורשים התייחסות נוספת. לאחר גיל 60 רצוי להיבדק פעם בשנה במטרה לזהות בעיות ולבצע אבחון מוקדם של ניוון מרכז הראייה אצל רופא עיניים .

 

בשנת 2017 בוטלה החובה לבדיקת ראיה כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה מעל לגיל 40, אבל הסכנה לא בוטלה. כרבע מהנהגים שנבדקו לא עברו אותה, וחלק גדול מהם אפילו לא ידע שיש לו בעיה. מעבר של בדיקות ראייה תקופתיות יכולות לחשוף בעיות בשלבים המוקדמים, בעיות שללא גילוי מוקדם יכולות לגרום לבעיות רציניות בשלבים מאוחרים יותר, ועוד לא התחלנו לדבר על הסכנה שנהגים שלא רואים טוב ולא מודעים לכך.

 

את רישיון הנהיגה, רובנו מוציאים בשנות העשרה המאוחרות, כשאנחנו צעירים, רעננים ובשיא הפריחה שלנו. בתקופה הזאת, המדדים הפיזיולוגיים אצל רבים מאיתנו עדיין בשיאם, כמו גם תפקוד האוזניים, העיניים ושאר החושים החיוניים .

 

השלב הראשון וההכרחי בהוצאת רישיון נהיגה הוא כמובן הנפקת טופס ירוק וביצוע בדיקת ראייה לרישיון על ידי אופטומטריסט מוסמך. בדיקה זו, שבדרך כלל מבוצעת בסביבות גיל 16, קובעת האם אנחנו יכולים לנהוג או זקוקים למשקפיים בנהיגה. הבעיה היא שהראייה שלנו לא נשארת כל החיים ברמה של גיל 16. במחקר שנעשה בשיתוף איגוד האופטומטריסטים, משטרת ישראל ואיגוד רופאי העיניים נמצא כי אחד מכל ארבעה נהגים מהווה סכנה לציבור ולעצמו בגלל הידרדרות הראייה.

 

איך להבטיח נהיגה בטוחה ?

 

הקפידו להיבדק גם שאתם בטוחים שהראייה שלכם תקינה בכל כמה שנים , שינוים בראייה עלולים להתרחש בהדרגתיות . חשוב להצטייד במשקפי שמש איכותיים , חדות הראייה לא יכולה להבטיח נהיגה בטוחה עליכם למנוע סנוור בזמן הנהיגה .

 

שעות בין הערביים ובערב זמנים ידוע שהראייה פחות טובה מהרגיל והסיבה כמות האור שנקלט בעיניים , חשוב לנהוג עם משקפיים מתאימים .

בדיקת ראיה תקופתית היא תהליך חשוב ופשוט מהיר שאינו כואב. בדיקה כזו יכולה לעזור בגילוי מוקדם של מצבים שחלקם ניתנים לטיפול בשלבים מוקדמים של גילוי. תיקון ראיה באמצעות משקפיים או עדשות ישפר את איכות החיים, הפרודוקטיביות וגם יגביר את הביטחון בנהיגה ובמניעת תאונות .

משקפי ראייה | בדיקת ראיה | אופטומטריסט מוסמך | טופס ירוק